Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha są często pomijanym elementem ćwiczeń. Jednak większość tłuszczu gromadzi się w właśnie w podbrzuszu. Trudno się go pozbyć, jeżeli trenowane są tylko mięśnie górne brzucha.

 

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha?

U większości osób tłuszcz gromadzi się właśnie w dolnych partiach brzucha. Pozbycie się go wymaga czasu, odpowiedniego odżywiania i regularnych ćwiczeń. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia wpłyną na niechcianą fałdę.

Dolne partie mięśni brzucha są czasami pomijane podczas ćwiczeń, ponieważ są trudne w rzeźbieniu, a wiele osób nie posiada także odpowiedniej wiedzy na temat tego w jaki sposób efektywnie je ćwiczyć. Tradycyjne brzuszki niestety w angażują te mięśnie tylko w niewielkim stopniu. Dzięki regularnie wykonywanym ćwiczeniom na brzuch spalisz tłuszcz, ujędrnisz ciało i wzmocnisz swoje mięśnie.

Wykonywanie ćwiczeń w domu

Ćwiczenia na dolne partie brzucha wcale nie są tak straszne, jak się wydają. Do wykonania efektywnego treningu nie potrzebujesz drogiego i skomplikowanego sprzętu. Istnieje wiele ćwiczeń, które nie wymagają wizyty na siłowni.

W celu uzyskania lepszych wyników, możesz dodać obciążenie, takie jak hantle, sztanga lub ćwiczenia z wykorzystaniem piłki. Takie przyrządy nie zajmą dużo miejsca i są stosunkowo niedrogie.

Mogą przydać się również przy okazji innych ćwiczeń. Praca przy biurku podczas siedzenia na piłce to doskonały sposób na ćwiczenie. Przy wykonywaniu tej czynności nie tylko zwrócisz uwagę na prawidłową postawę i ułożenie kręgosłupa, ale także będziesz ćwiczyć dolne mięśnie brzucha.

Sprawdź aktualne promocje
ostatnia aktualizacja: 2 dni temu


Najlepszy bonus za wpłatę - Betfannawet do 3000 zł
Najlepszy darmowy zakład - Fortunaza 210 zł
Najlepszy bonus bez depozytu - STSdo 29 zł za rejestrację

Porównaj promocje

 

Zróżnicowanie treningów

Podczas wykonywania ćwiczeń na podbrzusze, nie zapomnij o wprowadzeniu nowych rodzajów ćwiczeń. Mięśnie nie lubią monotonni, przez co powtarzanie tych samych ćwiczeń może nie dawać pożądanych rezultatów.

Kiedy Twoje ciało przyzwyczai się do określonego ćwiczenia, mięśnie będą rozwijać się wolniej. Dlatego bez względu na to, czy ćwiczenia wykonujesz na siłowni, czy w domu, wypróbuj nowe ćwiczenia i powoli zwiększaj liczbę serii. Aby uzyskać najlepsze efekty i płaski brzuch, trzeba ćwiczyć regularnie – dwa lub trzy razy w tygodniu. Ćwiczenia na podbrzusze można wesprzeć odpowiednią dietą, która sprawi, że spalanie tłuszczu będzie znacznie szybsze.

Najlepsze ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Rolowanie

Ćwiczenie rozpocznij leżąc na plecach. Wyciągnij ramiona przed siebie, a następnie powoli i stopniowo unoś plecy, aż do momentu, w którym usiądziesz. Następnie powoli opuszczaj plecy, aż znajdziesz się w pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuj tak powoli, jak to możliwe i maksymalnie wykorzystuj mięśnie brzucha. Dzięki temu uzyskasz najlepsze rezultaty.

Uniesienia nóg

Unoszenie nóg jest bardzo znanym ćwiczeniem na mięśnie podbrzusza. Najpierw połóż się na plecach. Dłonie ułóż wzdłuż ciała lub pod pośladkami. Unieś obie nogi do góry i lekko ugnij je w kolanach, aż utworzą z ciałem kąt 90 stopni. Spróbuj utrzymać tę pozycję przez kilka sekund, a następnie powoli opuść nogi na podłogę. Pamiętaj, aby podczas ćwiczeń nie odrywać kręgosłupa od podłogi.

Unoszenie kolan na drążku

Drążek należy chwycić obiema rękami, a następnie trzeba unieść nogi ugięte w kolanach do poziomu miednicy. Między udami a górną częścią tułowia i kolanem powinien powstać kąt 90 stopni. Z tej pozycji spróbuj przyciągnąć kolana do klatki piersiowej, przytrzymaj je tak przez chwilę, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia zwróć uwagę na to w jaki sposób pracują Twoje mięśnie i skup się szczególnie na pracy mięśni podbrzusza.

Ćwiczenia z piłką

Niektóre z przedstawionych powyżej ćwiczeń dolnej części brzucha można również wykonywać przy wykorzystaniu piłki. Dobrym przykładem takiego ćwiczenia jest deska. Możesz wykonać to ćwiczenie na dwa sposoby. W pierwszym przypadku połóż przedramiona na piłce, a gdy się wyprostujesz, nogi będą musiały być maksymalnie oddalone od piłki. W tej pozycji naprzemiennie przyciągaj kolana do brzucha.

Drugim sposobem jest położenie nóg na piłce. Ciało powinno znaleźć się w jednej linii, ramiona powinny być rozciągnięte, a dłonie oparte o podłogę. W tej pozycji powoli unoś i opuszczaj pośladki.